top of page
  • Skribentens bildPatrik

Hope - 432 Hz

Uppdaterat: 2 juni 2022

Nu är jag äntligen klar med videon för verket Hope! 😍


Ibland är det bättre att ge något lite extra tid för att det ska mogna fram till sin fulla potential. Nu känner jag att tiden är redo och skulle bli så tacksam om du ville ta dig tid till att titta och lyssna på denna video. Den kan fungera som en välgörande inspirationskälla i dessa kaotiska tider.


Du får gärna dela den vidare till någon du känner skulle behöva en extra dos hopp! ❤️


Ett enormt tack till alla er som skickat bilder och filmklipp till mig och Marielle! 🙏 I vissa fall har jag fått välja bort bilder som hade för låg upplösning för att kunna användas i videon. Det har varit en utmanande och spännande urvalsprocess, där målet alltid varit att musiken ska harmoniera med det visuella.


Sist av allt vill jag tacka min underbara fru Marielle för hennes värdefulla feedback och slutcitatet som tillägnats vår mästerkatt Cosmos. 😺


Bakgrund

I ett inlägg som publicerades i sociala medier i slutet av december 2021 skrev jag följande:


"Jag har fått en ny nedladdning från Akasha som krävt min uppmärksamhet och dedikation de senaste månaderna. Mänskligheten behöver hjälp att skifta fokus, känna inspiration och veta i djupet av sin kollektiva själ att det finns Hopp. Jag insåg tidigt att denna komposition är mycket större än mig själv, och handlar om oss – mänskligheten – och om ljuset från Norr. Jag och min fru Marielle skulle vilja sprida den överallt, som ett sätt att höja energin och kreativiteten.


Jag vet att jag själv behöver känna hopp nu i dessa tider och att få känna att vi går ut ur detta som segrare och manifesterar en bättre och ljusare värld. En värld där allas lika värde respekteras och alla arter behandlas med omsorg och kärlek. En värld där människan samarbetar för att bygga hållbara gemenskaper i samklang med Moder Jord. Där alla förstår att vi alla är ett och alla hör samman och är ömsesidigt beroende av varandra.


Det är inte bara möjligt, utan en självklarhet. Oavsett om vi kallar det 5D eller himlen på jorden är det dit vi alla ska.


Vi är i full gång med att sätta ihop en video till dessa toner och behöver nu er hjälp! Vi skulle vilja förmedla den glädje, kreativitet, kraft, inspiration och tillit som finns precis mitt bland oss – med bilder. Om ni har bilder och filmklipp från era träffar i olika gemenskaper skulle vi bli så glada om ni ville dela dem med oss, så att vi kan sätta ihop en video till låten. Bilder kan visa alla sorters situationer, det viktiga är känslan och gemenskapen och gärna bilder där ni gör saker tillsammans, odlar, bygger, är ute i naturen, är omkring djur, dansar, sjunger, spelar musik, målar eller andra kreativa saker.


Tillsammans kan vi skapa en så kraftfull våg av ljus och kärlek att vi manifesterar mirakler!"



15 visningar0 kommentarer

Liknande inlägg

Visa alla
Hippie.jpg

Patriks Blogg om livet

På denna blogg kan du läsa om mina tankar om allt mellan himmel och jord och förmodligen andra dimensioner också. Jag skriver om det som faller mig in...

  • Black Vimeo Ikon
  • Facebook
  • Black YouTube Ikon

Jag låter inspirationen leda vägen...

Det kändes lättast att bara låta sinnet transkribera det som flödade utifrån inspiration och ett öppet sinne, samt några gamla korn som börjat grodda sig. Kanske en och annan ekologisk frukt kan skördas när tiden är mogen?

Prenumerera

Tack för din prenumeration!

bottom of page